Saturday, May 31, 2014

Miracle kah?


26/5/2014

Lepas pulang dari bercuti 3h2m ke Krabi. Tenang hati fikiran semua. on 26/5 ada appoinment dengan Doc .
As usual aku suka ambil session pagi (walauuupon) hihi. Patient doc sangat ramai, so awal camne datang pon, tetap laaa turn aku time nak lunch camtu. BIla tiba giliran je. Doc keluar bilik. Erkk...


Doc tegur : awak tunggu sekejap ! saya nak buat iui utk patient saya bg saya 15-30 minit ya? awak pergi minum2 dulu.

Terkesima aku doc pesan. bahahaha. Lepas tu baru Nurse datang akan ulang benda sama, suruh tunggu n minum dulu. Nvrmnd, aku dah biasa menunggu. Selama apa pon. =)


Bila turn aku, as usual masuk bilik duduk. Doc akan check semula last note dia. and bermula lah episod tanya aku : So dah sedia OD?

Eh kalau tanya aku? memang aku dah sedia. Nak tunggu apa lagi? nak atau tak memang aku kene hadapi benda ni. bak kata DH, kalau ini jalannya. Kita terima lah... hihi

Aku dtg time CD16, so doc nak tvs tengok telur. *as usual* (tapi Pcoser cam aku ni, ada ke telur nak besar?) huhu. Doc siap cakap kalau ada kita IUI la.. aku diam. Doc sambung : takpe, we decide later. So aku siap la baring semua utk proses tcs.Masa tvs doc cakap : awak susah hati ya? Jangan takut. Kita ikhtiar.

Out of sudden doc terjerit ! Eh awak ovulate.
This is a good sign. sambil dia tunjuk laaa kat aku,  aku biasa lah Blur. kahkah. Lining pon dah tebal, sbb last jumpa cuma 5.2 je. Tapi tadi 9.2. So maksudnya apa doc?

Doc kata, sbb dia tak dapat monitor telur aku sebelum ni? sbb aku kan gatal beli tix last minute pergi bercuti kat Krabi. hiks. maka doc cuma bekalkan aku ubat :

1) Duphaston.


Doc tunda Od selepas Raya. sebab nak tgk next cycle sebelum puasa, If ada telur matang/besar. Doc nak IUI. Doc kata klu ada peluang IUI why not try. sebelum ni sbb telur aku degil sangat. banyak tapi takmo besar apetah lagi matang -___- sbb tu jalannya OD je.


Ok aku terima apa je. Kita tunggu dan lihat.


Kos kali ni. : RM 500.95 #












No comments:

Post a Comment

Sharing is Caring =)